BRÒQUIL

12734267_545381545638641_8445675122613854830_nEl bròquil és molt ric en nutrients i minerals que tenen nombrosos beneficis per a la salut, especialment per a la digestió, el sistema cardiovascular i el sistema immunològic és capaç de prevenir malalties inflamatòries i fins i tot el càncer.

A més, ja que el bròquil té poques calories pot ser utilitzat en qualsevol tipus de dieta, fins i tot per a aquells que volen fer créixer la massa muscular, ja que és ric en proteïnes.

Bròquil preferentment s’han de menjar crus per mantenir tots els seus minerals, però es pot cuinar per un curt temps sense perdre gran part dels seus beneficis. Simplement no excedeixi el temps de cocció de 20 minuts per al bròquil al vapor, tres minuts per vegetals preparats al microones durant 5 minuts o bròquil saltejat. Redueix el colesterol

El bròquil és un aliment ric en fibra soluble que s’uneix al colesterol a la sang, pel que és més fàcil netejar el fetge, ajudant a mantenir els nivells de colesterol controlats al cuerpo.2. Prevé malalties cardiovasculars

A més de reduir el colesterol, el bròquil, manté més forts els vasos sanguinis i per tant és capaç de mantenir la pressió arterial sota control. A més, conté sulforafano, una substància amb propietats antiinflamatòries que impedeixen l’aparició de lesions als vasos sanguinis i el desenvolupament de malalties en les artèries coronarias.3. Facilita la digestió

El bròquil és una bona manera de mantenir el procés digestiu funcionant correctament, per la seva rica composició sulforafanoregula les quantitats de bacteris a l’estómac, evitant l’aparició d’úlceres o gastritis, per exemple.

Font: www.lavidalucida.com