Llegums

Les llenties, els cigrons, les faves, els pèsols, les mongetes i la soja són una colla d’aliments humils i saludables cent per cent.

FOTO PORTADA MILIU

La modernitat els ve depreciant al igual que al pa, la gent tendeix a treure’ls de la taula perquè són la “carn dels pobres”. I, ai!, quina quantitat d’obesitats es curarien, quin nombre incalculable de càncers digestius no existirien, si de nou tornéssim a la cullera per menjar llegums estofades sense greix, a lo pobre però a lo sa.

Contenen propietats de molta qualitat. Tota la moderna nutrició per als malalts, esportistes i ajuda alimentària, en situacions urgents de supervivència, s’elabora amb proteïnes de soja, que cobreixen perfectament les necessitats humanes.

Alt percentatge en hidrats de carboni, com tots els vegetals, no tenen colesterol. Constitueixen una magnífica font de fòsfor, ferro, zinc, potassi i vitamines del grup B.
Els llegums ens donen fibra en abundància, arreglen el restrenyiment i prevenen els càncers de l’aparell digestiu.

Deixarem una bona herència acostumant als nostres descendents a menjar-los i recuperant-los com un plat principal diversos dies a la setmana. Encara tenim entre nosaltres saludables ancians, gairebé centenaris, que se’n recorden d’haver-se alimentat de llegums diàriament durant la seva infància i joventut.