REGENERAR LA NOSTRE FLORA INTESTINAL

Bon dia!

Avui és un mal dilluns per a molts, comença el mes, molts acaben les vacances……

Per això us donem quatre consells per a regenerar la nostre flora intestinal, que després de tants excessos ens anirà molt bé:

1. Lactis i derivats. Aliments com el iogurt, les begudes làcties fermentades, mató i jocoque, contribueixen a la regeneració de la flora intestinal. Aquests aliments fermentats posseeixen una sèrie de microorganismes vius anomenats probiòtics, que afavoreixen la salut gastrointestinal.

2. Probiòtics provinents d’Orient. Cada vegada són més sentir dels beneficis del quefir, la sopa de miso, el xucrut, carxofes de Jerusalem, tempeh i microalgues (per exemple l’espirulina), els fitonutrients són millor absorbits en l’estómac i reparen la mucosa que el recobreix.

3. Aliments prebiòtics. Les fibres prebiòtiques nodreixen selectivament als bacteris benèfiques en el tracte digestiu i estimulen el seu creixement o activitat. De manera natural es troben en lleguminoses, fruites i verdures com poma, préssec, maduixa, tuna, chayote, ejote, carbassa, llavors i grans.

Les fibres prebiòtiques també poden ser afegides a aliments que no contenen fibra, per proporcionar beneficis específics per a la salut digestiva, com la recuperació de la flora intestinal

4. Aliments fortificats. Cada vegada més es desenvolupa nous productes als quals s’afegeixen o augmenten els components benèfics per recuperar la flora intestinal; per exemple, lactis fortificats, cereals addicionats amb probiòtics, i pa de caixa addicionat amb fibra prebiòtica, entre d’altres.

Cuidar i preservar la flora intestinal ajuda a prevenir malalties com el càncer de còlon, malalties autoimmunes, hemorroides, al·lèrgies, i fins i tot problemes cardíacs, la qual cosa s’aconsegueix mitjançant una dieta equilibrada i baixa en greixos saturats, més la pràctica d’activitat física regular.

intestino permeable 2